Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Journal of Technical Education
  • Current
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Archives
  • Announcements
  • Preprints
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 5 No. 1 (2017): Journal of Technical Education (JOTED)

Vol. 5 No. 1 (2017): Journal of Technical Education (JOTED)

Published: 2017-06-14

article

  • Abstracts Bd. 5 Nr. 1 (2017)

    Christiane Wasmann
    • PDF (Deutsch)
  • Editorial: Technology teachers and their professional competence - peculiarities and starting points for subject-specific didactical research

    • PDF
  • Editorial: Professionelle Kompetenz von Lehrkräften für Technik - Besonderheiten und Ansatzpunkte für die fachdidaktische Forschung

    Bernd Zinn
    • PDF (Deutsch)
  • Ausbildung 4.0 oder nur 1.2? Analyse eines technisch-betrieblichen Wandels und dessen Implikationen für die technische Berufsausbildung

    Ralf Tenberg, Daniel Pittich
    • PDF (Deutsch)
  • Struktur und Niveaus des Fachwissens von Kfz-Mechatronikern gegen Ende der formalen Ausbildung

    Stefan Behrendt, Stephan Abele, Reinhold Nickolaus
    • PDF (Deutsch)
  • Entwicklung und Erprobung eines Instruments zur Erfassung technischen Wissens im Fach Naturwissenschaft und Technik

    Bernd Zinn, Mira Latzel, Sunita Ariali
    • PDF (Deutsch)
  • Lernkonzepte für eine wandlungsfähige Produktion

    Jens Hambach, Ralf Tenberg, Julia Reiß, Michael Tisch, Joachim Metternich
    • PDF (Deutsch)
  • Designbasierte Didaktik und Subjektentwicklung - theoretische Reflexion zum Unterrichtsprojekt KFZ4me.de

    Eckart Diezemann, Markus Schäfer
    • PDF (Deutsch)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Language

  • Deutsch
  • English
More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.