Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Archives
Announcements
Preprints
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 9 No. 2 (2021): Journal of Technical Education (JOTED)
Vol. 9 No. 2 (2021): Journal of Technical Education (JOTED)
Published:
2021-10-29
Editorial
Editorial: A Look at the Digitalisation of Education in the Context of Ethical, Legal, and Social Implications
Bernd Zinn
1-16
PDF
Editorial: Ein Blick auf die Digitalisierung der Bildung im Kontext ethischer, rechtlicher und sozialer Implikationen
Bernd Zinn
17-33
PDF (Deutsch)
article
Lernen durch Lehren – Satellitenlabore zur MINT-Förderung am Gymnasium
Jonas Ferdinand Willy Tillmann, Claas Wegner, Mario Schmiedebach
34-58
PDF (Deutsch)
Fachdidaktische Modellierung Technischen Wissens als Grundlage zur Analyse technischer Repräsentationen
Ralf Erlebach, Carolin Frank
59-86
PDF (Deutsch)
Theory versus practice: Theoretical specification of the learning concept “Agile Sprintlearning“ under examination
Joana Jungclaus, Prof. Dr. Niclas Schaper
87-122
PDF (Deutsch)
What Makes a Good Teacher in Vocational Education? Students Talk Back
Venus Chan
123-141
PDF
Über das TPACK-Professionswissen angehender Lehrkräfte zum Einsatz digitaler Medien im Technikunterricht
Nico Link, Hannes Helmut Nepper
142-167
PDF (Deutsch)
Explanatory videos as an alternative to text-based learning using the problem-solving methodology SPALTEN as an example
Björn Reinke, Matthias Eisenmann, Sven Matthiesen, Ulrike Matthiesen, Ingo Wagner
168-187
PDF (Deutsch)
On-the-job-training in mechanical and plant engineering through Mixed-Reality-in-the-Loop Simulation
Camilla Wehnert, Jana Hönig, Tobias Spielmann, Marc Schnierle, Julia Franz, Sascha Röck, Oliver Riedel, Christian Scheifele, Armin Roth
188-208
PDF (Deutsch)
Practical experience report
Praxisbericht: Bildung, Digitalisierung und Nachhaltigkeit - zum Potential der Arbeitslehre für die allgemeine Lehrkräftebildung
Melanie Stilz, Juliane Springsguth
209-228
PDF (Deutsch)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Language
Deutsch
English