Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Journal of Technical Education
  • Current
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Archives
  • Announcements
  • Preprints
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 12 No. 2 (2024): Journal of Technical Education (JOTED): Book of Abstracts

Vol. 12 No. 2 (2024): Journal of Technical Education (JOTED): Book of Abstracts

Published: 2024-04-29

Editorial

  • Editorial: Teaching between course concepts and Responsive Learning

    Ralf Tenberg
    1-4
    • PDF
  • Editorial: Teaching between course concepts and Responsive Learning

    Ralf Tenberg
    5-9
    • PDF (Deutsch)

article

  • Engineering and Sustainability – Fostering sustainability-oriented competencies

    Silke Frye, Tobias Haertel
    10-28
    • PDF (Deutsch)
  • Was verstehen angehende und berufstätige Lehrpersonen unter Technik? Vorgehen und ausgewählte Befunde aus einem heuristischen Forschungsansatz

    Manuel Haselhofer, Susanne Metzger
    29-42
    • PDF (Deutsch)

Practical experience report

  • Potentials of adaptive e-learning for engineering design education

    Frederike Kossack, Daniela Kattwinkel, Beate Bender
    43-62
    • PDF (Deutsch)
  • Praxisbericht: Eine flexible Alternative zu Laborpraktika – das Praktikum „Dehnungsmessung“ als Take-Home Lab

    Caroline Wermann, Stefan Odenbach
    63-80
    • PDF (Deutsch)
  • Geometrical Product Specifications (GPS) – Analysis of teaching in mechanical engineering studies at universities in Germany

    Alina Sersch, Christian Sauder, Tobias Steger, Peter Gust
    81-99
    • PDF (Deutsch)
  • Praxisbericht: Der Einsatz von Lernstationen zur Förderung des Computational Thinking bei Schülerinnen und Schülern

    Michael Köck
    100-128
    • PDF (Deutsch)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Language

  • Deutsch
  • English
More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.