Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Archives
Announcements
Preprints
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 12 No. 2 (2024): Journal of Technical Education (JOTED): Book of Abstracts
Vol. 12 No. 2 (2024): Journal of Technical Education (JOTED): Book of Abstracts
Published:
2024-04-29
Editorial
Editorial: Teaching between course concepts and Responsive Learning
Ralf Tenberg
1-4
PDF
Editorial: Teaching between course concepts and Responsive Learning
Ralf Tenberg
5-9
PDF (Deutsch)
article
Engineering and Sustainability – Fostering sustainability-oriented competencies
Silke Frye, Tobias Haertel
10-28
PDF (Deutsch)
Was verstehen angehende und berufstätige Lehrpersonen unter Technik? Vorgehen und ausgewählte Befunde aus einem heuristischen Forschungsansatz
Manuel Haselhofer, Susanne Metzger
29-42
PDF (Deutsch)
Practical experience report
Potentials of adaptive e-learning for engineering design education
Frederike Kossack, Daniela Kattwinkel, Beate Bender
43-62
PDF (Deutsch)
Praxisbericht: Eine flexible Alternative zu Laborpraktika – das Praktikum „Dehnungsmessung“ als Take-Home Lab
Caroline Wermann, Stefan Odenbach
63-80
PDF (Deutsch)
Geometrical Product Specifications (GPS) – Analysis of teaching in mechanical engineering studies at universities in Germany
Alina Sersch, Christian Sauder, Tobias Steger, Peter Gust
81-99
PDF (Deutsch)
Praxisbericht: Der Einsatz von Lernstationen zur Förderung des Computational Thinking bei Schülerinnen und Schülern
Michael Köck
100-128
PDF (Deutsch)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Language
Deutsch
English